Tuesday 15 September 2015

Kepoh : Online Shopping

Aku belajar online shopping dekat Jerman. Disitu aku mula mengenal Ebay dan Paypal. Aku terus jatuh cinta. Ok over.

pada aku online shopping yang ideal adalah shopping yang dilakukan 100% dalam keselesaan rumah sendiri tanpa sebarang contact antara pembeli dan penjual melainkan jika ada timbul masalah.

Online Shopping kat jerman memang bahaya pada poket aku. Mula2 sekadar window shopping sahaja di Ebay, tanpa kita sedar, kita click Buy Now, bayar dan beberapa hari kemudian barang tersebut sampai melalu Pos ke rumah. Walau bagaimanapun aku tetap suka cara ni sebab aku ni sumpah malas nak bercakap dengan orang yang aku tak kenal. Keselesaan ni juga penyebab aku tak suka online shopping di Malaysia.

Banyak sahaja barang2 yang aku berniat nak beli bila tengok website2 pakaian ni. Lagi2 Lakayena milik Maria Elena tu, baju lawa2. Baju dan barang2 kat Insta-Shop pun banyak yang menarik. Disebabkan aku benci sangat nak PM tanya harga, PM bagi bukti bayaran dekat Whatsapp, aku tak pernah beli dah lepas cuba pertama kali dulu. Sekali tu je, tak ada dah aku beli kali kedua.

Malaysia memang ada Ebay tapi jujur cakap Ebay Malaysia lame. barang tak banyak. tak boleh nak buat apa sangat la sebab mudah.com.my dah terpahat di hati rakyat Malaysia. Dan balik Malaysia kali ni, ku temui Lazada. Tahniah aku nak ucap kat Lazada sebab wujudkan pembayaran melalui Paypal. Kira lepas ni memang kalau aku nak online shopping kat Malaysia, aku cari kat Lazada aje.

Aku dah pun buat pembelian pertama aku di Lazada. Silky smooth aje. Sedar2 2 hari lepas tu barang sampai. Selalu balik Malaysia ni aku cari Tshirt Muslimah sebab kat Jerman confirm2 tak jumpa. Alhamdulillah barang yang aku beli semuanya OK. Lagi satu bestnya Lazada ni sebab banyak Sale. kalau tangan aku gatal, memang dah click Check Out dah. Tapi nafsu membeli masih boleh dibendung, barang2 yang tertambat di hati aku masukkan sahaja dekat Wishlist.

kalau tanya aku online shopping Malaysia mana yang aku selalu membeli-belah, memang jawapan pantas kilat aku adalah Lazada


No comments:

Post a Comment

Web Analytics